Revision Limfjord

Udfordring:

Revision Limfjord med 120 medarbejdere oplever, at digitalisering fremover vil gøre indhug i deres traditionelle salg. Endvidere fordrer brancheglidning og øget konkurrence en ny strategi. Denne udarbejdede man medio 2016. Strategien skal inden 2019 ændre virksomheden på en sådan måde, at man indgår i anderledes tættere rådgivningsforløb med de udviklings- potentielle kunder end hidtil. Dette skal ske som et supplement til de ydelser, som man traditionelt har leveret. Formålet er dels at fastholde sin markedsposition og de vigtigste kunder, dels at øge indtjeningen, hvilket ikke er nemt at gøre på de traditionelle ydelser.

Indsats:

I december 2016 kommer 100 PLUS ind i billedet, idet man ind til da ikke er taget nogen betydelige initiativer i forbindelse med strategiens anvisninger. Man beslutter at starte med et ledertræningsforløb, for den vej igennem at sikre en effektiv lederstil. Under forløbet gennemføres en forretningsanalyse med henblik på definering af indsatsområder til styrkelse af konkurrenceevnen. Efterfølgende udarbejdes en projektplan omfattende ledelsesmæssig rådgivning og kompetenceløft. Der udarbejdes en ny ledelsesstruktur, der gennemføres KAM-sælgertræning samt personlig coaching af ledere og sælgere. Der udarbejdes en målplan for eksekvering af strategien om mersalg af rådgivning, og der gennemføres en række workshops omkring kundesegmentering, rådgivning, konkurrenter og networking.