Bedre resultater via fornyelse

Når vi befinder os mellem behovet for en effektiviseringsstrategi og en vækststrategi, har vi sandsynligvis behov for en fornyelses- eller udviklingsstrategi. Vi har effektiviseret vores arbejdsgange, vi har segmenteret vores marked, vi har målrettet salget mod kernekunder og har styr på CRM. Vi har forbedret kommunikationen med kunderne, og vi har forbedret kompetencerne ved rekruttering og efteruddannelse af medarbejderne. Men vi er stadig ikke klar til en egentlig vækststrategi. Vi er middelmådige. Vi har ikke fulgt med tiden. Vi var gode engang, men udviklingen har overhalet os. Måske gælder det både vores produkter, vores måde at kommunikere med kunderne på, og vores faglige formåen.

Under en fornyelsesstrategi beskriver vi en ny vej for virksomheden. Dermed har vi også beskrevet hvordan organisationen skal udvikles, så den bliver endnu mere agil, effektiv og kundeorienteret. Når du hæver virksomhedens ambitionsniveau, må du også hæve organisationens kompetenceniveau.

Når vi befinder os mellem behovet for en effektiviseringsstrategi og en vækststrategi, har vi sandsynligvis behov for en fornyelses- eller udviklingsstrategi. Vi har effektiviseret vores arbejdsgange, vi har segmenteret vores marked, vi har målrettet salget mod kernekunder og har styr på CRM. Vi har forbedret kommunikationen med kunderne, og vi har forbedret kompetencerne ved rekruttering og efteruddannelse af medarbejderne. Men vi er stadig ikke klar til en egentlig vækststrategi. Vi er middelmådige. Vi har ikke fulgt med tiden. Vi var gode engang, men udviklingen har overhalet os. Måske gælder det både vores produkter, vores måde at kommunikere med kunderne på, og vores faglige formåen.

Der skal måske en grundig analyse af fremtidens markedskrav til før vi kan planlægge en egentlig udvikling af vores produktprogram. Hvilke tekniske nyskabelser skal produkterne tilføres? I hvilke sammenhænge indgår vores produkter?

I fornyelsesstrategiens første område, kundepleje, skal vi bl.a. finde svarene på: I hvilken grad lever vi op til kundernes forventninger til produktfornyelse? Er vi med i front? Ser vi markedets udvikling? Laver vi det, som vi synes bedst om, eller det som kunderne har brug for? Lever vores kvalitetssikring op til nutidens krav? Hvilke af vores aktiviteter er kritiske i forhold til konkurrenternes niveau?

I det andet område, relationer, ser vi bl.a. på hvordan vi kan udbygge relationerne mellem vores organisation og vores vigtigste kunders organisation. Hvordan kan vi forbedre kontakten med især nøglekunderne? Har vi kontakt på flere niveauer? Hvordan tackler vi deres forespørgsler og reklamationer? Vi skal have en liste over nøglekunderne, og en plan for hvordan vi vil fastholde dem.

I det tredje område, HR, ser vi bl.a. på hvordan vi kan gøre vores virksomhed endnu mere attraktiv for de bedste medarbejdere. Hvordan kan vi udvikle organisationen, så den bliver endnu mere agil, effektiv og kundeorienteret? Når du hæver virksomhedens ambitionsniveau, må du også hæve organisationens kompetenceniveau. Vi skal have fundet ud af hvor organisationen har behov for opkvalificering.

Hos 100 PLUS kan vi bistå med at udforme strategien. Vi kan analysere hvor god virksomheden er på de afgørende konkurrenceparametre. Og vi kan træne ledelse og organisation i en mere resultatgivende adfærd.

Værdien i et samarbejde vil for dig være udformningen af en sammenhængende indsatsplan samt rådighed over en erfaren, ekstern ressource, der kan supplere ledelsen i udviklingen.

Lad os tage en uforpligtende snak om dine udfordringer. Derefter booker vi et strategimøde. Ring til mig på mobil 30 33 81 83 eller skriv til olebuch@100plus.dk.